|
Čo mi dalo EGT ? (a moje ďalšie kurikulum...)
Majka (absolventka EGT 2009)Môj život na EGT sa vyznačoval neustálym pohybom. Nielen pohybom medzi triedami a medzi všemožnými poobednými aktivitami, ale aj pohybom v mojom myslení a v rebríčku mojich hodnôt. V tom období som sa naučila, že vaše úsilie má zmysel len vtedy, keď ho vynakladáte s niekým a pre niekoho. Až teraz si uvedomujem, aké dôležité pre mňa bolo byť súčasťou celku alebo tímu, či už to bolo na spevokole, v kapele, v debatnom klube, alebo na biblickej hodine. Vždy sa našiel niekto, kto sa na mňa v niečom spoliehal, ale myslím, že viac bolo tých, na ktorých som sa mohla spoľahnúť ja. Nikdy som nemala čas na lenivosť (niekedy ani na učenie) a dokonca aj teraz sa čudujem svojmu 17-ročnému ja, že si dokázalo nájsť čas na také množstvo aktivít. Neustále som sa stretávala s niečím novým a možno aj preto som bola výborne pripravená na rok plný výziev – rok štúdia v USA (2006/07). Dodnes som za túto úžasnú možnosť, ktorú mi EGT sprostredkovalo, nesmierne vďačná. Ten rok navždy zmenil môj život a vytvoril nenahraditeľný základ pre moje neskoršie štúdium ale aj osobný život.
V Oxforde pri Bridge of Sighs Výber mojich maturitných predmetov (slovenčina, angličtina, francúzština a latinčina) predznamenával moju jazykovo-orientovanú dráhu. Počas bakalárskeho štúdia anglistiky-amerikanistiky na Univerzite Karlovej v Prahe som mala možnosť pracovať ako výskumná asistentka na Fonetickom ústave Filozofickej fakulty UK. Byť súčasťou ozajstného výskumného tímu, kde práca iných ľudí závisela na kvalite tej mojej, bolo neoceniteľnou skúsenosťou. A myslím, že aj vďaka tejto skúsenosti, som v roku 2012 dostala ponuku študovať na Oxford University. Po ukončení bakalára v Prahe som sa teda vydala do Anglicka, získať titul Master of Science v odbore Aplikovaná lingvistika a akvizícia cudzieho jazyka.Bol to ďalší rok plný výziev, kultúrnych šokov a prebdených nocí. Aj vtedy mi EGT podalo pomocnú ruku a s dovolením pani riaditeľky som mohla svoj výskum pre diplomovú prácu realizovať práve tam (veľké ĎAKUJEM vtedajším piatakom a ich učiteľom, že ma počas tých dvoch týždňov trpezlivo znášali).
Rok v Oxforde bol ďalšou „life-changing experience“ a myslela som si, že s diplomom z takej prestížnej univerzity sa mi pracovné ponuky budú len tak hrnúť. Nebolo to však celkom tak. Po ukončení štúdia v septembri 2013 mi trvalo tri mesiace, kým som si prácu naozaj našla. Tie tri mesiace, ktoré boli snáď najťažším a najfrustrujúcejším obdobím môjho života, však boli pre moje dobro. Uvedomila som si, že v živote to nie je vždy tak, ako si človek zaumieni (pretože Niekto so to občas celkom rád mení). Teraz je už našťastie všetko inak. Pracujem ako Learning and Language Coach na jednej z londýnskych stredných škôl a táto práca ma nesmierne napĺňa.
Na záver by som terajším EGŤákom chcela dať tri rady: Po prvé, buď tu pre druhých, aj keď Ti to nie je vždy po vôli. Nerob to však preto, aby Ti to tí druhí raz oplatili, ale preto, lebo byť tu pre druhého znamená byť človekom. Po druhé, buď aktívny. Nečakaj, že pre Teba niekto založí klub astronómie, aby si sa mohol pridať. Založ ho sám. Po tretie, veľa čítaj. K tomu snáď netreba nič iné dodať.
Mária Uhrinová, MSc (Oxon), Language and Learning Coach   London Academy of Excellence  
nahor * späť * domov
|
|