|
anglitina- Úvod
- Hodnotenie a klasifikácia anglického jazyka
- Povinné a odporúčané doplnkové učebné materiály
- Odporúčaná literatúra na maturitu
- Cieľové požiadavky na maturitu
- Spoločný európsky referenčný rámec (SERR)
- Na stiahnutie
Vyučovanie anglického jazyka na EGT
Vyučovanie anglického jazyka na Evanjelickom gymnáziu v Tisovci prebieha počas celého štúdia, teda počas piatich rokov štúdia žiakov na našom gymnáziu. Počet vyučovacích hodín v jednotlivých ročníkoch a cieľová jazyková úroveň (podľa Spoločného Európskeho referenčného rámca (SERR)) na konci daného ročníka je uvedená v nasledujúcej tabuľke: | Poč. hodín/týždeň | Cieľová úroveň |
---|
1. ročník | 16 hodín | B 1.2 |
---|
2. ročník | 5 hodín + biling. predmety | B 2.1 |
---|
3. ročník | 5 hodín + biling. predmety | B 2.2 |
---|
4. ročník | 5 hodín + biling. predmety | C 1.1 |
---|
5. ročník | 9 hodín + biling. predmety | C 1.2 |
---|
Základným cieľom výučby anglického jazyka na EGT je:
- u žiakov postupne a cieľavedome rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti t.j. ústny a písomný prejav, čítanie a počúvanie s porozumením na základe osvojenej slovnej zásoby a gramatiky a zároveň rozvíjať stratégie učenia sa, a to
- porozumenie hovoreného jazyka a schopnosť efektívne sa zúčastňovať rozličných konverzačných a posluchových aktivít
- schopnosť čítať, porozumieť a reagovať na všetky typy textov a štýlov vrátane originálnych literárnych textov
- schopnosť písať presným a vhodným jazykom a prispôsobovať štýl čitateľom a účelu
- jednoznačné pochopenie gramatických štruktúr a schopnosť ich správneho a vhodného používania v hovorenej a písanej podobe
- socio-kultúrne a sociolingvistické vedomosti o živote a kultúre v anglicky hovoriacich krajinách
- posilňovať cieľavedomosť, vytrvalosť a systematickosť v štúdiu cudzieho jazyka
- osvojovať si tvorivý prístup k riešeniu úloh a rozvíjať vlastné kritické myslenie
- naučiť žiakov učiť sa hľadať vlastné optimálne formy osvojovania a upevňovania si učiva a vnímať jazykové vzdelávanie ako celoživotný proces
- motivovať žiakov, aby dosiahli vysoký stupeň osvojenia si jazyka vzhľadom na jeho špecifické postavenie ako internacionálneho jazyka v obchode, cestovnom ruchu, doprave, vede, kultúre
- prehlbovať vzájomné porozumenie medzi národmi a toleranciu k iným kultúram a zvykom prostredníctvom poznatkov z rôznych oblastí života ľudstva
- uplatniť sa v anglických školách a v anglicky hovoriacom prostredí a stať sa užitočnými občanmi v multikultúrnom svete
Obsahom vyučovania je systematické formovanie, rozvíjanie a prehlbovanie vedomostí, zručností a návykov zameraných na:
- jazyk, jeho zvukovú a grafickú stránku, slovnú zásobu a gramatiku (syntax, morfológia)
- reč ako fungovanie jazyka v procese komunikácie v bežných situáciách
- zvukovú a grafickú sústavu jazyka, jeho slovnú zásobu a gramatiku
- správne reagovať v rôznych spoločenských situáciách a dodržiavanie konvencií slušnosti
- reálie anglicky hovoriacich krajín
- učebné návyky, ktoré žiakovi umožňujú efektívne sa učiť, samostatne získavať, spracovávať a uchovávať informácie z rôznych oblastí /napr. literatúra, história/
nahor (up) * domov (home)
Povinné a odporúčané doplnkové učebné materiály Všetky ročníky Výkladový slovník: Oxford, Longman, Macmillan alebo Cambridge - Student / Learner´s / Advanced Dictionary
1. ročník – úroveň A2.1 – B1.2 (Pre-intermediate – Intermediate)
UČEBNICE: - Solutions Pre-intermediate (1. polrok)(1. vydanie)
- Solutions Intermediate (2. polrok)(1. vydanie)
- Grammarway 2
- Across Cultures
ODPORÚČANÉ:- Essential Grammar in Use (Murphy)
- iné cvičebnice gramatiky na úrovni B1 (napr. Destination B1, Cambridge Grammar for PET, Oxford Practice Grammar – Intermediate, a pod.)
- cvičebnice slovnej zásoby na úrovni B1 (napr. English Vocabulary in Use – Pre-intermediate/Intermediate, Cambridge Vocabulary for PET, a pod.)
- časopisy Friendship, Bridge
- poviedky, zjednodušené romány
- “Graded Readers” – odstupňované čítanky pre úroveň A2 – B1
2. ročník – úroveň B1.2 – B2.1 (Intermediate – Upper-intermediate)
UČEBNICA: - English File Upper-Intermediate (3. vydanie)
ODPORÚČANÉ:- English Grammar in Use (Murphy)
- iné cvičebnice gramatiky na úrovni B2 (napr. Destination B2, Cambridge Grammar for FCE, a pod.)
- cvičebnice slovnej zásoby na úrovni B2 (napr. English Vocabulary in Use – Upper-intermediate, Cambridge Vocabulary for FCE, a pod.)
- časopisy Friendship, Bridge
- poviedky, zjednodušené romány
- “Graded Readers” – odstupňované čítanky pre úroveň B1 – B2
3. ročník – úroveň B2.1 – B2.2 (Upper-intermediate)
UČEBNICA: - Gateway B2+ (1. vydanie)
ODPORÚČANÉ:- English Grammar in Use (Murphy)
- iné cvičebnice gramatiky na úrovni B2 (napr. Destination B2, Cambridge Grammar for FCE, a pod.)
- cvičebnice slovnej zásoby na úrovni B2 (napr. English Vocabulary in Use – Upper-intermediate, Cambridge Vocabulary for FCE, a pod.)
- časopisy Friendship, Bridge
- poviedky, zjednodušené romány
- “Graded Readers” – odstupňované čítanky pre úroveň B2
4. ročník – úroveň B2.2 – C1.1 (Advanced)
UČEBNICA: - Straightforward Advanced
ODPORÚČANÉ:- Advanced Grammar in Use (Hewings)
- iné cvičebnice gramatiky na úrovni C1 (napr. Destination C1&C2, Cambridge Grammar for CAE, a pod.) )
- cvičebnice slovnej zásoby na úrovni C1 (napr. English Vocabulary in Use – Upper-intermediate, Cambridge Vocabulary for FCE, a pod.)
- časopisy Friendship, Bridge, Slovak Spectator, Newsweek
- poviedky, nezjednodušené romány
- “Graded Readers” – odstupňované čítanky pre úroveň C1
5. ročník – úroveň C1.1 – C1.2 (Advanced)
UČEBNICA: - Straightforward Advanced
ODPORÚČANÉ:- Advanced Grammar in Use (Hewings)
- •iné cvičebnice gramatiky na úrovni C1 (napr. Destination C1&C2, Cambridge Grammar for CAE, a pod.)
- cvičebnice slovnej zásoby na úrovni C1 (napr. English Vocabulary in Use – Upper-intermediate, Cambridge Vocabulary for FCE, a pod.)
- časopisy Friendship, Bridge, Slovak Spectator, Newsweek
- poviedky, nezjednodušené romány
- “Graded Readers” – odstupňované čítanky pre úroveň C1
nahor (up) * domov (home)
Odporúčaná literatúra na maturitu BRITSKÁ
1. | Chaucer, C.: | Canterbury Tales | 2. | Shakespeare,W.: | Hamlet, Taming of the Shrew | 3. | Defoe, D.: | Robinson Crusoe | 4. | Bronte, E.: | Wuthering Heights | 5. | 5.Dickens, Ch.: | Oliver Twist | 6. | Wilde, O.: | The Picture of Dorian Gray | 7. | Orwell, G.: | Animal Farm | 8. | Golding, W.: | The Lord of the Flies |
AMERICKÁ
9. | Hawthorne, N.: | The Scarlet Letter | 10. | London, J.: | Call of the Wild | 11. | Lee, H. | To Kill a Mockingbird | 12. | Fitzgerald,F.S.: | The Great Gatsby | 13. | Steinbeck, J.: | Of Mice and Men | 14. | Styron, W.: | Sophie’s Choice | 15. | Salinger, J.D.: | The Catcher in the Rye |
Cieľové požiadavky na maturitu Cieľové požiadavky na vedomosti a zručnosti maturantov z anglického jazyka, úroveň B2
Cieľové požiadavky na vedomosti a zručnosti maturantov z anglického jazyka, úroveň C1
Spoločný európsky referenčný rámec (SERR) Úrovne Spoločného Európskeho referenčného rámca SERR, globálna stupnica
Spoločný Európsky referenčný rámec SERR, mriežka sebahodnotenia
Na stiahnutie
Maturitné konverzačné karty - zip archív, 7.5 MB
*
*  
|
|